מדפים לקולטי אדים ומיקרוגלים

לפני כמה עשרות שנים המטבח היה פשוט למדי – מקרר, תנור, כיריים שעושות שימוש עם גז טבעי, כיור וחתיכת שיש, אך עם התפתחות הטכנולוגיה עבר המטבח תהליך מודרניזציה והפך לחדר שמורכב מהמון מוצרים כמו מיקסר, מיקרוגל, טוסטר, בלנדר וכו', שנועדו לקצר לנו את תהליכי הכנת האוכל ולהפוך את החוויה במטבח לכיפית ונעימה יותר. עם כניסת מוצרים אלו, השתנתה גם הגישה לעיצוב המטבח ונדרשו פתרונות אחסון, בעיקר בדמות ארונות מטבח. היום, הקו השולט בעיצוב מטבח מודרני הוא מינימליסטי ונקי, ולכן המוצרים עצמם מגיעים בצבעים ובעיצובים מיוחדים שנועדו להיות בחזית המטבח ולא בתוך ארון. עקב כך הפך המדף להיות מוטיב מרכזי בעולם עיצוב המטבחים המודרניים וכיום ניתן למצוא אותו בשלל צבעים, צורות וחומרים. במיוחד טוב המדף לשני פריטים שחייבים שיהיו במטבח מודרני שהם המיקרוגל וקולט אדים.

מיקרוגל

המיקרוגל הוא פריט חשוב מאין כמוהו במטבח ונמצא בשימוש בתדירות גבוהה למדי מיתר הפריטים שנמצאים במטבח. אם פעם המיקרוגל היה מציע חימום אוכל, היום כבר ניתן לבשל בו כמעט כל דבר ולבצע פעולות נוספות כמו הפשרת מוצרים והכנת פופקורן בקלות ובמהירות. לכן, חשוב שתנור המיקרוגל יהיה הפריט הנגיש ביותר במטבח ונהוג למקם אותם על השיש או על סטנד מסוים. הבעיה עם המיקומים האלה היא, שהם תופסים מקום אחסון ולכן מדפים המיועדים למיקרוגל יוצרים נגישות מקסימאלית, שמתאימה גם ליושבי הבית וגם תורמת לעיצוב המטבח. המדפים האלו בנויים משתי ידיות שמחברים אותן אל הקיר ועליהן מעמידים את המיקרוגל. ידיות אלו יגיעו עם סטנד בעיצוב מינימליסטי ונקי, שמתאים למראה המטבח המודרני וניתן למקם אותו בכל מקום. בצורה זו תחסכו מקום במטבח שיוכל לשמש אתכם למוצרים אחרים, ואם רכשתם מיקרוגל צבעוני או בעל עיצוב מקורי, המדף יאיר אותו וייתן לו מקום מרכזי.

קולט אדים

קולט אדים מעוצב הוא פריט שנמצא כמעט בכל מטבח מודרני ויש לו חשיבות סביבתית ובריאותית, כיוון שהוא מתפקד כמשאבת רעלים. תהליכי הבישול במטבח מייצרים עשן, ריחות ולכלוך ותפקידו של הקולט הוא לטהר את הרעלים הללו, למנוע נזקי עשן מצטברים וכמובן, למנוע מהם לשקוע במטבח. המיקום של קולט אדים למטבח מרחף הוא קבוע ויהיה מעל הכיריים, לכן ברוב המטבחים תמצאו ארונות מעל הכיריים שמתחתם ממקמים את הקולט. עיצוב קולט האדים התפתח מאוד בשנים האחרונות, ולכן גודלו השתנה ונהיה קטן יותר, מה שמאפשר למקם את הכיריים באי במטבח ומאפשר לא להרכיב ארונות מעל הכיריים. חיבור מדפים לקולט אדים מודרני יוכל להועיל מאוד לתהליכי השימוש במטבח, כיוון שהמדפים שמחזיקים את הקולט, מאפשרים מקום אחסון נוסף. היתרון של מקום אחסון ליד הקולט הוא מכריע, מפני שהקולט ימוקם מעל הכיריים וניתן לאחסן שם את המוצרים שנועדו לבישול כמו תבלינים, שמן וכל מה שתחפצו בו. העיצוב המודרני והמינימליסטי של מדפים לקולטי אדים, משתלב היטב עם המטבח ומציע פיתרון מקורי למיקום הקולט ולהגדרתו כפריט אופנתי, בשונה מקולט האדים הישן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here