בנייה קלה לכולם

המושג בנייה קלה הפך לנפוץ מאוד במדינות המערביות בשנים האחרונות, וכחלק מהן גם בישראל. רבים מתייחסים אל הבנייה הקלה כאל העתיד של תחום המגורים הפרטיים, וחברות רבות מציעות את שירותיהן לבנייה קלה. אך מה היא בעצם בנייה קלה, במה היא באה לידי ביטוי, מי מבצע אותה ומהו מחירה לעומת הבנייה הקונבנציונאלית?

המודרניות של בנייה קלה

לבנייה קלה המון יתרונות אשר אינם באים לידי ביטוי בדרכי בנייה אחרות. הבנייה הקלה היא בראש ובראשונה מודרנית יותר, משום שבעבר לא היו את הכלים הטכנולוגיים שאפשרו אותה. במילים פשוטות, בנייה קלה היא למעשה בנייה מודולארית, המורכבת מחלקים נפרדים שאינם קשורים ליסודות המבנה. כל חלק נבנה באופן עצמאי על ידי בעל המקצוע הרלוונטי, ומובל בקלות אל המבנה לצורך הרכבה.

בנייה קלה מאפשרת "ביזור" של החלקים השונים המרכיבים את הבניין, וזאת בניגוד לבנייה הרגילה המחייבת הרכבה של כל החלקים בסדר כרונולוגי על גבי היסודות. בשנותיה הראשונות הייתה הבנייה הקלה פופולארית במיוחד בארצות הברית, אך גם באירופה הבינו את היתרונות של השיטה ויחד עם המודעות הגדלה לסביבה ירוקה יותר אימצו אותה בחום.

בנייה קלה מבחינת מחיר, עבודה ובטיחות

היתרונות הגדולים ביותר של הבנייה הקלה הם המהירות והקלות. ניתן להתחיל בבניית החלקים במקביל להכנת היסודות, ולבצע מספר פעולות במקביל. הרכבת החלקים אינה אורכת זמן רב, ואף אינה מחייבת הכנסת כלים כבדים או מנופים אל השטח. עוד חשוב לזכור כי לחברות המציעות שירותי בנייה קלה ידע רב על התחום בו הן פועלות, בניגוד לבנייה הרגילה המחייבת את הקבלן למקצועיות גם בתחומים שהוא אינו מכיר היטב. עובדה זו היא גם אחת הסיבות לכך שבנייה קלה זולה יותר מבנייה רגילה.

המחירים של בנייה קלה אמנם משתנים מבית לבית, אך התמחור הבסיסי עדיין נמוך בצורה משמעותית. עבור כאלו הבוחרים בנייה קלה לצורך שיפוץ, ישנו גם יתרון נוסף: ההימנעות מפינוי. הבנייה הקלה אינה מחייבת פינוי של יושבי הבית, משום שהעבודה עצמה מתבצעת בצורה חיצונית. בנייה קלה היא לא רק נקייה ואיכותית יותר, אלא נחשבת לטובה גם מבחינת הבידוד והאיטום. התוצאה של בנייה קלה ניכרת בכל חדר בבית, ולכן אלפי אנשים כבר נהנים ממנה ברחבי הארץ.

שילוב של בנייה קלה עם שיטות אחרות

חשוב לזכור כי אפשר לשלב את הבנייה קלה יחד עם בנייה רגילה, או להוסיף בנייה קלה לבניין קיים. ישנן חברות המספקות הצעות מחיר עבור בנייה קלה ורגילה יחד, על פי קריטריונים הקבועים מראש. בבנייה קלה יש צורך בפחות פועלים, מה שמשפיע על המחיר, ועלות החומרים גם היא זולה יותר. הבנייה המשולבת מאפשרת הנאה מיתרונות הבנייה הקלה והישענות על המוכר מתחום הבנייה הרגילה, אך כדאי לבחון את הדברים באופן אישי ולא להתבסס רק על המלצות או רושם ראשוני.

אם תרצו לעשות שימוש חלקי בבנייה קלה, תוכלו לפנות אל חברה מקצועית ולהתעניין לגבי סגירת מרפסת, הוספת חדר על הגג וכדומה. בכל מקרה, זכרו כי האופציה הזו קיימת עבורכם ולעיתים יכולה לחסוך לכם זמן וכסף לטובת תוצאות טובות יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here